NOM DE L’ACTIVITAT:
CURS:
6è de primària.
DURADA:
Treball previ: 1 - 2 sessions
OBJECTIUS:
Els objectius que es volen aconseguir són:
COMPETÈNCIA EN LA COMUNICACIÓ
LINGÜÍSTICA
- Saber comunicar els resultats obtinguts.
- Interactuar i dialogar amb altres persones i entre els companys.
COMPETÈNCIA MATEMÀTICA
- Saber interpretar gràficament els resultats obtinguts.
COMPETÈNCIA APRENDRE PER APRENDRE
- Fomentar el pensament creatiu.
COMPETÈNCIA EN EL CONEIXEMENT I LA
INTERPRETACIÓ AMB EL MÓN FÍSIC
- Ser conscient de la influència de les persones en l’espai.
COMPETÈNCIA SOCIAL I CIUTADANA
- Comprendre la realitat social de Santa Coloma.
- Saber posar-se en el lloc de l’altre.
- Dialogar entre tots/es per millorar aspectes de Santa Coloma.
- Mantenir una actitud constructiva i responsable.
MATERIAL:
- Ordinador amb connexió a internet
DESENVOLUPAMENT DE L’ACTIVITAT:
L’activitat proposada consisteix en una explicació del que seria el poble ideal pels alumnes. Per argumentar el seu ideal hauran de buscar informació del poble, fer entrevistes i per últim fer una carta dirigida a l’alcalde del poble.
ACTIVITATS PRÈVIES:
Abans de proposar l’activitat els alumnes han d'haver treballat:
- El concepte d'entrevista, la tipologia de l’entrevista, etc.
- Com fer gràfics dels resultats.
- Diàlegs sobre temes d'actualitat.
DESENVOLUPAMENT
Aquesta activitat es dividirà en tres sessions:
En la primera els alumnes hauran de respondre
aquestes dues qüestions:
- Què és el que més t’agrada de Santa Coloma?
- Què trobes a faltar a Santa Coloma?
Per contestar aquestes dues preguntes poden
buscar informació a internet per tal d'ampliar els seus coneixements sobre el
poble i d'aquesta manera tenir una base sòlida per realitzar els altres
apartats.
A la segona sessió es farà una sortida (dins l’horari
escolar) pel poble per entrevistar a persones de diferents edats. Només hi
haurà dues preguntes, que són les mateixes que van contestar ells a la primera
sessió.
Les persones triades per respondre les preguntes seran
escollides a l’atzar pels mateixos alumnes.
La tercera sessió la dedicaran a l’anàlisi dels
resultats obtinguts, per edats, a través de gràfics.
PART
FINAL
A la quarta sessió es reuniran tots els grups a
dins de l’aula i, a través del diàleg argumentat, hauran de decidir quines són
les propostes que consideren més importants per enviar-li a l’alcalde de Santa
Coloma. En aquesta sessió el professor tindrà un paper de mediador.
Quan tinguin clares les propostes de millora que
creguin que són les més importants procediran a escriure la carta dirigida al seu
alcalde.
AVALUACIÓ
L’avaluació es farà a través de l’observació
sistemàtica.
S’avaluarà el procés que l’alumne ha seguit per
aprendre el contingut de l’activitat.
OBSERVACIONS:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada