Quarta activitat:


NOM DE L’ACTIVITAT: 

El poble ideal

CURS:

6è de primària.

DURADA:

Treball previ: 1 - 2 sessions

OBJECTIUS:

Els objectius que es volen aconseguir són:

COMPETÈNCIA EN LA COMUNICACIÓ LINGÜÍSTICA

- Saber comunicar els resultats obtinguts.
- Interactuar i dialogar amb altres persones i entre els companys.

COMPETÈNCIA MATEMÀTICA

- Saber interpretar gràficament els resultats obtinguts.

COMPETÈNCIA APRENDRE PER APRENDRE

- Fomentar el pensament creatiu.

COMPETÈNCIA EN EL CONEIXEMENT I LA INTERPRETACIÓ AMB EL MÓN FÍSIC

- Ser conscient de la influència de les persones en l’espai.

COMPETÈNCIA SOCIAL I CIUTADANA

- Comprendre la realitat social de Santa Coloma.
- Saber posar-se en el lloc de l’altre.
- Dialogar entre tots/es per millorar aspectes de Santa Coloma.
- Mantenir una actitud constructiva i responsable.

MATERIAL:

- Ordinador amb connexió a internet

DESENVOLUPAMENT DE L’ACTIVITAT:
 

L’activitat proposada consisteix en una explicació del que seria el poble ideal pels alumnes. Per argumentar el seu ideal hauran de buscar informació del poble, fer entrevistes i per últim fer una carta dirigida a l’alcalde del poble.

ACTIVITATS PRÈVIES:

Abans de proposar l’activitat els alumnes han d'haver treballat:

  • El concepte d'entrevista, la tipologia de l’entrevista, etc.
  • Com fer gràfics dels resultats.
  • Diàlegs sobre temes d'actualitat.

DESENVOLUPAMENT

Aquesta activitat es dividirà en tres sessions:

En la primera els alumnes hauran de respondre aquestes dues qüestions:

  •  Què és el que més t’agrada de Santa Coloma?
  • Què trobes a faltar a Santa Coloma?

Per contestar aquestes dues preguntes poden buscar informació a internet per tal d'ampliar els seus coneixements sobre el poble i d'aquesta manera tenir una base sòlida per realitzar els altres apartats.

A la segona sessió es farà una sortida (dins l’horari escolar) pel poble per entrevistar a persones de diferents edats. Només hi haurà dues preguntes, que són les mateixes que van contestar ells a la primera sessió.
Les persones triades per respondre les preguntes seran escollides a l’atzar pels mateixos alumnes.

La tercera sessió la dedicaran a l’anàlisi dels resultats obtinguts, per edats, a través de gràfics.

PART FINAL
        
A la quarta sessió es reuniran tots els grups a dins de l’aula i, a través del diàleg argumentat, hauran de decidir quines són les propostes que consideren més importants per enviar-li a l’alcalde de Santa Coloma. En aquesta sessió el professor tindrà un paper de mediador.

Quan tinguin clares les propostes de millora que creguin que són les més importants procediran a escriure la carta dirigida al seu alcalde.

AVALUACIÓ

L’avaluació es farà a través de l’observació sistemàtica.

S’avaluarà el procés que l’alumne ha seguit per aprendre el contingut de l’activitat.

OBSERVACIONS:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada