Tercera Activitat:


NOM DE L’ACTIVITAT:
 
Ens endinsem en les llegendes!

CURS:

6è de primària.

DURADA:

Treball previ: 2-3 sessions

OBJECTIUS:

Els objectius que es volen aconseguir són:

COMPETÈNCIA SOCIAL I CIUTADANA

- Respectar el nivell d'aprenentatge dels companys i companyes.
- Cooperar de manera activa en el grup de treball.
- Ajudar en la mesura del possible a la resta.

COMPETÈNCIA D'AUTONOMIA I INICIATIVA PERSONAL

- Conèixer els propis límits i possibilitats per poder realitzar la funció més adient dins del treball.
- Ser autocrítics amb la realització del treball i implicació en aquest.

COMPETÈNCIA EN EL TRACTAMENT DE LA INFORMACIÓ I COMPETÈNCIA DIGITAL

- Manipulació d'un aparell tecnològic per registrar la llegenda.
- Organitzar les imatges registrades (muntatge de vídeo).
- Utilització d'un programa de manipulació del so.

MATERIAL:

- Càmera de vídeo.
- Llegendes.
- Ordinador.
- Programa Audacity i Movie Maker

DESENVOLUPAMENT DE L’ACTIVITAT:

ACTIVITAT PRÈVIA


En primer lloc, farem una petita introducció mencionant la història enfocada a la transmissió dels contes, històries i llegendes que es feien antigament. Farem preguntes com:

- De quina manera es feien?
- Per què es feien?
- Qui les realitzava i les escoltava?

Un cop els nens i nenes estiguin interessats en el nou tema de la transmissió oral i sàpiguen per a què serveixen, proposarem la següent activitat tot remarcant aquelles parts que es tindran en compte i que és important adquirir com ara posar-se d'acord tots els membres del grup per les funcions de realització de la feina, quins integrants del grup parlen, qui grava, vocalitzar a l'hora de parlar, entendre la llegenda per poder explicar-la amb sentit i credibilitat, etc.

DESENVOLUPAMENT



En grups de 4 o 5 persones, tenint en compte els nivells d'aprenentatge de l'aula, els proposarem una de les tres llegendes (primera, segona i tercera), els alumnes hauran de llegir-la i a la següent sessió, amb una càmera de vídeo, enregistrar-la als voltants de l'escola, al pati o l'aula manipulant l'enregistrament afegint efectes de so, muntant les parts del vídeo, etc.

 PART FINAL
 
Per finalitzar, observarem tots el vídeos que s'han realitzat i farem una reflexió sobre el que hem après, el que més ens ha costat de l'activitat, com s'ha pogut solucionar i si allò que s'ha après es podria fer servir en un altre context de la vida i en quin seria.

AVALUACIÓ:

Es durà a terme una avaluació contínua per anar dirigint els alumnes cap a una bona correcció i una millora de la feina.

Es valorarà la millora dels errors que hi ha hagut durant el procés de realització (capacitat resolutòria), l'actitud dels membres del grup (actitudinal), la creativitat del muntatge del vídeo (creativitat), i l'enteniment de la llegenda a nivell de vocalització.

OBSERVACIONS:

  • La tercera llegenda pot ser per a alumnes que tinguin un nivell més baix que la resta de la classe ja sigui perquè són nouvinguts o tinguin un pla individualitzat.
  • Es pot adaptar l’extensió de la llegenda a l’hora d'enregistrar-la per facilitar una mica la feina als alumnes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada