NOM DE L’ACTIVITAT:
Ens endinsem en les llegendes!
CURS:
6è de primària.
DURADA:
Treball previ: 2-3 sessions
OBJECTIUS:
Els objectius que es volen aconseguir són:
COMPETÈNCIA SOCIAL I CIUTADANA
- Respectar el nivell d'aprenentatge dels companys i companyes.
- Cooperar de manera activa en el grup de treball.
- Ajudar en la mesura del possible a la resta.
COMPETÈNCIA D'AUTONOMIA I INICIATIVA
PERSONAL
- Conèixer els propis límits i possibilitats per poder realitzar la funció
més adient dins del treball.
- Ser autocrítics amb la realització del treball i implicació en aquest.
COMPETÈNCIA EN EL TRACTAMENT DE LA
INFORMACIÓ I COMPETÈNCIA DIGITAL
- Manipulació d'un aparell tecnològic per registrar la llegenda.
- Organitzar les imatges registrades (muntatge de vídeo).
- Utilització d'un programa de manipulació del so.
MATERIAL:
- Càmera de vídeo.
- Llegendes.
- Ordinador.
- Programa Audacity i Movie Maker
DESENVOLUPAMENT DE L’ACTIVITAT:
ACTIVITAT PRÈVIA

En primer lloc, farem una petita introducció mencionant la història enfocada a la transmissió dels contes, històries i llegendes que es feien antigament. Farem preguntes com:
- De quina manera es feien?
- Per què es feien?
- Qui les realitzava i les escoltava?

DESENVOLUPAMENT
En grups de 4 o 5 persones, tenint en compte els nivells d'aprenentatge de
l'aula, els proposarem una de les tres llegendes (primera, segona i tercera), els alumnes hauran de llegir-la i
a la següent sessió, amb una càmera de vídeo, enregistrar-la als voltants de
l'escola, al pati o l'aula manipulant l'enregistrament afegint efectes de so,
muntant les parts del vídeo, etc.
PART FINAL
Per finalitzar, observarem tots el vídeos que s'han realitzat i farem una
reflexió sobre el que hem après, el que més ens ha costat de l'activitat, com
s'ha pogut solucionar i si allò que s'ha après es podria fer servir en un altre
context de la vida i en quin seria.
AVALUACIÓ:
Es durà a terme una avaluació contínua per anar dirigint els alumnes cap a
una bona correcció i una millora de la feina.
Es valorarà la millora dels errors que hi ha hagut durant el procés de
realització (capacitat resolutòria), l'actitud dels membres del grup
(actitudinal), la creativitat del muntatge del vídeo (creativitat), i
l'enteniment de la llegenda a nivell de vocalització.
OBSERVACIONS:
- La tercera llegenda pot ser per a alumnes que tinguin un nivell més baix que la resta de la classe ja sigui perquè són nouvinguts o tinguin un pla individualitzat.
- Es pot adaptar l’extensió de la llegenda a l’hora d'enregistrar-la per facilitar una mica la feina als alumnes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada