Segona activitat:


NOM DE L’ACTIVITAT: 

Estudi de l’economia de Santa Coloma a partir d'enquestes i entrevistes.

CURS:

6è de primària.

OBJECTIUS:

Els objectius que es volen aconseguir són:

COMPETÈNCIA SOCIAL I CIUTADANA

- Interaccionar amb els ciutadans del poble.
- Relacionar-se amb els companys.

COMPETÈNCIA EN LA COMUNICACIÓ LINGÜÍSTICA

- Realitzar intercanvis comunicatius amb els ciutadans del poble.
- Escoltar els ciutadans i ser escoltats.

COMPETÈNCIA EN EL TRACTAMENT DE LA INFORMACIÓ I COMPETÈNCIA DIGITAL

- Realitzar la gravació de l’entrevista mitjançant un aparell tecnològic per a no perdre cap detall.
- Classificar i organitzar les informacions aportades.

COMPETÈNCIA MATEMÀTICA

- Realitzar estadístiques.

MATERIAL:

- Mòbil amb gravadora.
- Enquestes dissenyades.
- Entrevistes dissenyades.

DESENVOLUPAMENT DE L’ACTIVITAT:

L’activitat que proposem és l’estudi de l’economia de Santa Coloma a partir d'enquestes i entrevistes pels alumnes de Cicle Superior.

L’activitat consta de tres apartats ben diferenciats: Les activitats prèvies, realització del procés de recull d'informació i la presentació de la informació a classe.

ACTIVITATS PRÈVIES:

Els alumnes han de realitzar aquesta activitat després d'haver treballat la tipologia textual del diàleg, d'haver fet l’observació i l’anàlisi de les parts de l’entrevista i d'haver vist entrevistes de diferents temes.

A més a més, també hauran treballat l’estadística a l’àrea de matemàtiques, hauran observat diferents exemples d'enquestes sobre diferents temes, i així, entendran millor la utilitat que tenen.

Per dissenyar l’entrevista, els alumnes han de realitzar un llistat de preguntes, de les quals hauran de triar les que els semblin més adequades per  preguntar als ciutadans del poble. 

L’alumnat ha de ser capaç de:

- Identificar quines són les característiques principals que es volen observar per realitzar l’enquesta.
- Fer una selecció del perfil de persones a les que volen entrevistar i realitzar l’enquesta.
- Escollir el tipus d'aparell tecnològic que s’utilitzarà per gravar la informació de les entrevistes.


SUGGERIMENT D'UNA POSSIBLE ENTREVISTA:

ENTREVISTA PELS CIUTADANS DE SANTA COLOMA DE FARNERS

Els alumnes de sisè hauran de realitzar una entrevista semblant a aquesta:

·         Què penseu de l’economia de Santa Coloma de Farners?

·         Com veieu l’economia dins el país?

·         Esteu notant la crisis? De quina manera?

·         Hi ha el mateix nombre de treballadors que hi havia fa uns anys?

·         Es produeix igual que fa vint anys?

·         Hi ha hagut una notable baixada del sou?

·         Quin tipus d'empresa predomina al municipi? Per què?

·         Com ha evolucionat la ciutat?

·         Quins serveis es solen trobar més dins el terme municipal de Santa Coloma? Per què és així?

·         Ha augmentat la població en els darrers deu anys?


REALITZACIÓ DEL PROCÉS DE RECULL DE LA INFORMACIÓ:

Hauran de realitzar les entrevistes i les enquestes a un nombre determinat de persones. A continuació, realitzaran un recompte de la informació aportada per l’enquesta i, per a finalitzar, faran un gràfic per representar els valors que aquests han aportat.

En quant a les entrevistes, després d'haver realitzat la gravació del diàleg, hauran de redactar-la de manera neta, clara, entenedora, fent ús dels elements lingüístics dels diàlegs.

PRESENTACIÓ DE LA INFORMACIÓ A L’AULA
 
Després d'haver redactat les entrevistes amb l’ajuda de la gravació, d'haver realitzat l’estadística i els gràfic que representen les enquestes realitzades, els alumnes hauran de presentar el resultat del treball realitzat a la resta de companys i companyes de la classe mitjançant una exposició oral.

AVALUACIÓ:

Es durà a terme una avaluació contínua per anar guiant als alumnes perquè vagin corregint i millorant la feina.

Abans de realitzar les preguntes als ciutadans del Santa Coloma, primerament s’avaluaran les preguntes de les entrevistes comprovant si són adequades, clares i coherents o es poden millorar.

A continuació, s’avaluaran els trets que es volen observar en la realització de l’enquesta, per tal que els alumnes seleccionin i s’adonin dels principals punts que volen aconseguir buscant la informació de l’economia del poble.

S’avaluarà el redactat  de les entrevistes i els gràfics de les estadístiques realitzades. Finalment, s’avaluarà l’exposició a classe.

OBSERVACIONS:


1 comentari:

  1. Sóm la Laura Gual, La Xènia Martí, La Noemí Masó, i la Gemma Salavedra.

    L'activitat ens agrada ja que els alumnes han de investigar i preguntar per trobar solucions i a partir d'aquestes, crear gràfics, etc.. Aquesta activitat creiem que poc motivar als alumnes.

    ResponElimina